Larry King RT News

Larry King’s Kremlin Boss Hit by UK Banking Sanctions

By Heat Street Staff | 12:38 pm, October 17, 2016

News that the TV news network RT, also known as Russia Today, has had its banking axed in the UK is another embarrassment for previously respectable staffers who defected to the channel – including US personalities Larry King and Ed Schultz.

King and Schultz joined RT — widely considered a Russian propaganda outlet– after they lost their perches at CNN and MSNBC respectively. The two hosts are taking the Kremlin’s money and adding star power to its output in the United States.

King hosts two shows – Larry King Now and Politicking With Larry King – while Schultz anchors an evening news show.

An advertisement for Ed Schultz's RT show
An advertisement for Ed Schultz’s RT show

Former Minnesota governor and professional wrestler Jesse Ventura, who co-starred in the hit 1980s sci-fi film “Predator”, also hosts a show on RT.

Jesse Ventura RT Russia Today Off the Grid

The moves from mainstream media to RT for these men are regarded as embarrassing sell-outs.

They are higher-profile scalps than the British employees who may be directly affected by RT having its finances cut off.

In the UK the only famous figure to regularly appear on the network is George Galloway – a former member of Parliament and contestant on the UK’s Celebrity Big Brother — who famously praised Saddam Hussein and is widely regarded as a stain on public life:

Despite being well-funded and active all across the world, RT has been plagued with staff who refuse to toe the party line.

Sara Firth, an anchor in the UK, quit live on air after condemning the “disrespect for facts” and pro-Putin “lies” affecting the station’s coverage of MH17 – the airliner shot out of the skies over Ukraine.

Two years earlier, US anchor Liza Wahl did the same, condemning the way the network “whitewashes” the actions of Vladimir Putin:

The latest turn can only make the US newsmen’s choice of employer even harder to justify.